ALLMÄNNA VILLKOR

Följande allmänna villkor är tillämpliga på alla avtal som du sluter med Golden Hair Sweden Genom att beställa accepterar du dessa villkor oavsett om din beställning sker i webshop eller över disk. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och skall ha målsmans godkännande för beställning. Golden hair of sweden  förbehåller sig för eventuella tryckfel i text och bild samt fel i produktspecifikation, på samtliga produkter i sortimentet. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Golden hair haor of sweden rätten att korrigera detta i efterhand. För att du ska få ut det mesta av din vara bör du följa våra skötselråd. Läs mer på vår hemsida eller kontakta gärna vår kundtjänst om du har frågor.
Kontakta vår kundtjänst om du är missnöjd med varor som du har beställt online från vår hemsida. Om du trots detta inte är nöjd kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden eller till EU-kommissionens onlineplattform för tvistlösning: http://ec.europa.eu/odr. Vi avser att medverka vid tvistlösningsförfarandet.
 
Allmänna reklamationsnämnden 
Box 174 
101 23 Stockholm 

Eventuella tvister som inte kan lösas av parterna prövas av Allmänna Reklamationsnämnden, http://www.arn.se/ Box 174, 101 23 Stockholm, vars rekommendationer vi avser att följa.

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. Utöver varans pris så kan det eventuellt tillkomma kostnader för betalning och leverans beroende på ditt val. Information om villkor samt pris för leverans och betalsätt framgår tydligt i kassan. Innan du godkänner din beställning och godkänner att du ska betala för din order kommer beställningens totalsumma tydligt att framgå. Kampanjer eller prisnedsättningar kan ske antingen direkt på produkten eller vid angivande av rabattkod i kassan. Våra kampanjer och erbjudanden gäller så lång lagret räcker eller till och med angivet slutdatum.

KORTBETALNING

Hos oss kan du handla med ditt Visa, Mastercard, Diners, eller American Express godkänt för internethandel, via Adyen betalväxel. Inga extra avgifter tas ut. Aktuellt belopp reserveras direkt på ditt kort, men kommer inte att debiteras förrän varorna skickas till dig

FAKTURABETALNING

För att handla med Klarna görs en upplysning på att du är kreditvärdig, samt att alla dina angivna uppgifter stämmer överens med ditt personnummer och folkbokföringsadress.
Fullständiga villkor finns i kassan eller att läsa nedan.

STANDARDFRAKT 1-3 VARDAGAR

Beställ innan kl. 15:00 måndag – fredag så skickas din beställning samma dag. Vanligtvis kommer din försändelse hem till din brevlåda tillsammans med din vanliga post 1-3 vardagar efter att beställningen skickats från oss. Är paketet skrymmande eller har ett högt ordervärde skickas det direkt till närmaste DHL - ServicePoint. Du hämtar då enkelt ut det med en av

LEVERANS AV FARLIGT GODS

En del av våra produkter innehåller lättantändliga ämnen och är därför belagda med leveransrestriktioner. Detta gäller t.ex. borttagningsmedel för löshår. Dessa produkter omfattas av särskilda leveransavtal vilket gör att transporten av paketet inte kan hanteras som resterande produkter. 
 
Paketet skickas som ”Mypack Home” där du kontaktas av posten för att välja en dag för hemleverans. Paketet levereras på vald dag mellan 08-17. Vid leverans behöver du kunna uppvisa legitimation. Om annan person tar emot paketet behöver denne uppvisa egen samt din legitimation. Om du inte skulle vara hemma under överenskommen dag skickas en avi med information om var paketet kan hämtas. Ni kan också boka en ny leverans med posten, detta mot en avgift på 275 kr. 
 
Om du önskar returnera eller byta produkter som innehåller lättantändliga ämnen behöver du också vara medveten om att det föreligger särskilda transportkrav.

RETUR, ÅNGERRÄTT, REKLAMATION

Vi på  Golden hair  of sweden vill att du som konsument ska känna dig trygg att handla hos oss, därför har du alltid rätt att ångra ditt köp och reklamera fel till oss. Vid utnyttjandet av ångerrätten står du själv för eventuell fraktkostnad för återsändandet av varan och är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering av varan än vad som är nödvändig för att fastställa varans egenskaper och form. Har du fått en felaktig eller defekt vara återbetalar vi dig för returfraktkostnaden.

RETURER

Alla returer skall returneras enligt följande:
Packa varan väl i samma paket/påse som den kom i. Alternativt använd egen förpackning/låda.
Använd vårt förtryckta returformulär som du hittar här >>
Skicka retursedeln tillsammans med din order till Golden hair of sweden
Kungsholmstrand169 kungsholmen.
Lämna in paketet på närmsta postkontor. Behåll kvittot.

RETUR AV FARLIGT GODS

En del av våra produkter innehåller lättantändliga ämnen och är därför belagda med särskilda retur- och leveransrestriktioner. Detta framgår i informationen om produkten och gäller t.ex. borttagningsmedel för löshår. Kontakta vår kundtjänst vid retur eller byte av farligt gods. Du når dem alla vardagar mellan 09-17. 
 
Telefon: 0709268285
E-mail: liliwidlund@hotmail.com

ÅNGERRÄTT

Om du vill häva ditt köp eller returnera din beställning, ber vi dig skriftligen meddela oss detta inom 14 dagar från att du tagit emot varan. Detta görs genom vårt returformulär eller per e-post, på Konsumentverkets hemsida finns även ett standardformulär för utövande av ångerrätten. Du har ytterligare 14 dagar på dig att returnera varorna. Vi kommer att göra en återbetalning, företrädesvis med samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället (eller, om betalning ännu inte har erlagts för de aktuella varorna, se till att returen återspeglas i saldot på ditt konto), snarast möjligt. Detta dock senast inom 14 dagar efter det att vi har fått ditt meddelande om hävande av köp och under förutsättning att vi har fått tillbaka varorna eller bevis på att du har skickat tillbaka varorna. Vid utnyttjandet av bytes-/ångerrätten står du själv för eventuell fraktkostnad för återsändandet av varan och är ansvarig för varornas minskade värde till följd av annan hantering av varan än vad som är nödvändig för att fastställa varans egenskaper och form.

RETURFRAKT

Vid alla returer är du ansvarig för att varan når oss, och om inte annat anges, även för fraktkostnaden. Är din order felexpedierad eller felaktig återbetalas returfrakten.

ÅTERBETALNING

Golden hair of Sweden garanterar att erlägga återbetalning, eller om du föredrar att byta ut varan, i enlighet med ångerrätten. Hela varan återbetalas under förutsättning att varan returneras i orört skick (samma skick som vid leveransen till dig). Detta innebär att varorna inte får ha skadats, smutsats, tvättats, ändrats eller burits samt att eventuella märken och etiketter är intakta. Om varan är i förändrat skick kommer en bedömning på värdeminskning att göras. Värdeminskningen återbetalas inte.

Om du har mottagit en defekt vara ska du omgående meddela Golden hair of sweden detta och returnera varan i enlighet med returinformationen ovan. För varor som bedöms vara behäftade med defekt gör Golden hair en fullständig återbetalning. Bestämmelserna häri begränsar inte gällande lagstadgade rättigheter. Vid påbörjad tjänst gäller ångerrätten för återstående del av icke påbörjad tjänst.

REKLAMATION
Om du anser att en produkt är defekt eller felaktig kontakta gärna oss eller reklamera varan. För att Golden hair ska kunna bedöma den reklamerade varan ska hela varan återsändas, detta tillsammans med en utförlig beskrivning av felet och hur varan används. Om inte hela varan/ordern kommer i retur till oss kan vi inte göra en fullständig bedömning av varans fel och kan endast bedöma och eventuellt återbetala för den del vi fått tillhanda. 
Vid reklamation av insättning av hår ber vi dig kontakta den person eller salong som utfört arbetet, då denne står ansvarig för att arbetet utförts korrekt. Vi kan tyvärr inte ersätta de kostnader som du haft för insättning av håret. 
 
Vid en reklamation av felaktig/defekt vara är du som kund kostnadsbefriad, Golden hair står för fraktkostnader för returen mot uppvisat kvitto. Vänligen skicka med kvitto- eller kopia av kvitto, för fraktkostnad. Reklamation till Golden hair of swedenska göras inom skälig tid från det att kunden mottagit ordern.



 

globalassets/reklamationsform-pdf/reklamationsblankett_2018_se.pdf

Om du som är privatperson mottagit en felaktig produkt har du rätt att reklamera varan inom tre år från att du tog emot varan, och senast inom två månader från att du upptäckte eller borde ha upptäckt felet.

PRODUKTANSVAR

Golden hair avsäger sig allt ansvar för hur produkten används och omhändertas till köparen. Köparen har själv fullt ansvar för hur produkten används, och måste själv kontrollera eventuella allergier eller fel. Golden hair  rekommenderar alltid att produkterna används på det sätt som anges i produktinformationen på hemsidan. Aktuell information är endast den information som visas på Golden hair  hemsida.
PRIVAT POLICY

Vi följer dataskyddsförordningen GDPR. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter enligt GDPR i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen rätt att få tillgång till den information som vi registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i sådana fall via e-post.

Här kan du läsa mer om vår sekretesspolicy och cookies.

FORCE MAJEURE

Golden hair of sweden ansvarar inte för försenade prestationer som orsakas av omständigheter som ligger utanför  Golden hair rimliga kontroll. Vid force majeure har Golden hair of sweden  rätt till extra tid för att uppfylla sina åtaganden. Exempel på sådana omständigheter är, men är inte begränsat till strejk, terroristdåd, krig, leverantörs-, transport- eller produktionsstörningar, valutakursförändringar, myndighetsåtgärd, lagstiftning eller naturkatastrof. Om en sådan omständighet varar mer än två månader, har båda parterna rätt att säga upp avtalet utan den andra parten och/ellerhar rätt att få ersättning eller skyldighet att lämna ut ersättning.